להקה חסידית לחתונות

שמנו להשוואה בצד אחד את להקות החתונות ובצד השני את התקליטנים. מי מנצח? בכתבה הבאה.

די ג'יי לחתונה או להקת חתונות
די ג'יי לחתונה או להקת חתונות?

בניגוד למגזר החילוני, במגזר הדתי והחסידי, הלהקות שולטות ללא עוררין בשוק המוזיקה לחתונה. אצל החילונים לעומת זאת, ההיפך הוא הנכון ובמרבית החתונות החילוניות הדיג'יי הוא זה שיהיה אחראי על המוזיקה.

אז אחת ולתמיד, בואו נפתח את הנושא לדיון ונבדוק מה עדיף – להקת חתונות או אולי דווקא דיג'יי לחתונה. בואו נכיר את היתרונות והחסרונות אצל כל אחד מהם.

מוזיקה מקורית ואיכותית – אנחנו אוהבים את השירים הידועים והמוכרים כמו שהם. להקת חתונות לא מקצועית או בסגנון שונה מהמקור, לא תצליח לעולם להשתוות למוזיקה שהוקלטה והופקה באולפן מקצועי.

לכן במקרה הזה, התקליטן מנצח בגדול את הלהקה, אלא אם כן מדובר בלהקה סופר מקצועית שיודעת לבצע שירים כמו שצריך, אך רק מעט להקות יכולות להגיע לרמה כזאת.

שמחה ואקשן על הבמה – חלק גדול מההצלחה של הריקודים בחתונה, היא הדרך בה המוזיקה מועברת אל קהל הרוקדים. את זה, עושה הכי טוב להקה חיה ש"נותנת בראש" עם ווליום בריא והרבה אקשן על הבמה.

אז ברור שיש גם דיג'יים מעולים שחיים את הבמה ומביאים הרבה אקשן. אפשר למצוא כאלו גם במסיבות הגדולות, אבל ללהקה הרבה יותר קל להכניס אקשן לבמה ולגרום לקהל לקום מהכסא. תיקו 1 בינתיים.

זרימה וספונטניות – למרות שזרימה עם הקהל זה משהו שכל איש מקצוע וספק בתחום החתונות חייב לשלוט, נדמה כי הרבה יותר קל ללהקה חתונות לזרום ולהשתנות עם הקהל ברגע.

יחד עם זאת, דיג'יי טוב ומנוסה, אמור להצליח להשתנות יחד עם הקהל במהירות ובלי שמישהו ירגיש. בקיצור, בפרמטר הזה אנחנו די חצויים בדעתנו ונשאיר את זה כך לעת עתה.

מחיר – טוב, כאן זה כבר הרבה יותר קל להגיע למסקנה נחרצת. =מחיר דיג'יי לחתונה הוא זול משמעותית ממחיר של להקת חתונות והסיבה היא די ברורה – להקה מורכבת מכמה נגנים (5 נגנים בסטנדרט) ולכל אחד מהם מגיע תשלום.

במקרה של דיג'יי לעומת זאת, מדובר באדם אחד בלבד ולכן התקציב יכול לרדת בהרבה. כמו כן, ההגברה במקרה של להקה, מורכבת בהרבה יותר ודורשת יותר עבודה ויותר השקעה (בדרך כלל גם דורשת איש סאונד) ולכן גם יקרה בהרבה.

בקיצור, המחיר הוא פקטור חשוב ומשפיע מאוד, ובמקרה הזה הנקודה מגיעה במלואה לטובת הדיג'יי. לא סתם כבשו התקליטנים בסערה את שוק החתונות החילוניות. אין ספק שלמחיר יש כאן משקל גדול במצב הנוכחי.

בשורה התחתונה, בהשוואה הפשטנית כפי שעשינו במאמר זה, הדיג'יי עוקף בכמה נקודות את להקות החתונות אך בשטח, הרגש, הסביבה והחיבור האישי של הזוג שמתחתן, הוא שייקבע בסופו של דבר את זהות המרקידים.